Valitse sivu

Tätä onnistunut digimainonta vaatii

Kuulin tarinan, jossa henkilö oli ostanut kalliit ja laadukkaat vaelluskengät klikkaamalla digimainosta -25%. Ostopäätös ei perustunut siihen, että vaelluskengät olivat -25%. Ostopäätös perustui siihen, että henkilö oli aikaisemmin lukenut printtilehdestä artikkelin, jossa kenkiä testattiin ja arvosteltiin positiivisesti, joka synnytti luottamuksen ja palon kyseisiin kenkiin. Vastaan tullut digimainos tarjosi mahdollisuuden toimia ja -25% tarjosi kimmokkeen toimia heti.

 

Pelkkä digimainos toimii aniharvoin itsekseen. Digimarkkinointi tarvitsee onnistuakseen markkinointia tukevan sisällön vähintään omalla sivustolla, artikkelit ja positiiviset arvostelut muualla ovat plussaa. Oman sivuston tulisi toimia esimerkin artikkelin tavoin: tarjota niin vakuuttavaa, kattavaa ja luottamusta herättävää sisältöä tuotteista ja palveluista, että se sytyttää luottamuksen juuri sinua kohtaan.

 

Digimainos tarjoaa mahdollisuuden toimia ja voi viimeistellä kytemään jääneen ostopäätöksen. Mitä arvokkaampi tuote tai palvelu on kyseessä, sitä paremmin vaikutus on tehtävä muualla kuin itse mainoksessa. Digimainontaa tukevassa sisällön tuottamisessa onkin ratkaisevaa hyvä asiakasymmärrys. Mitä tietoa tai ratkaisua asiakkaasi etsii, johon sivustosi voi tarjota vastauksia?

 

Digimainonta on edullisempaa kun sivujen sisältö tukee sitä. Jos asiakas ei saa kysymyksiinsä vastauksia sivustolta, hän todennäköisesti jatkaa matkaansa, ja tuhlasi sinulta klikki-hinnan. Toisaalta, kun sivustosi vastaa kattavasti asiakkaan näkökulmasta olennaisiin kysymyksiin, jatkomahdollisuudet kasvavat merkittävästi. Laadukas sisältö vastaa oikeasti ostopäätökseen vaikuttaviin kysymyksiin, pelkkien speksien sijaan. Oikeisiin kysymyksiin vastaaminen taas kasvattaa todennäköisemmin luontaista liikennettä sivustolla, joka vähentää ostetun liikenteen tarvetta.

 

Emmi Siitari | OmaDigiOpas