Valitse sivu

VINKKEJÄ ASIAKASHANKINTAAN
SOMESSA JA DIGISSÄ

VINKKEJÄ ASIAKASHANKINTAAN SOMESSA JA DIGISSÄ

mennessä | helmi 1, 2021 | Artikkeli, Sanna Jylänki

Kaikki yritykset elävät ja toimivat vain asiakkaita varten. Tämän päivän asiakashankintaan kuuluu erittäin vahvasti myös sosiaalinen media ja muut digitaaliset työvälineet. Messuja ja verkostoitumistilaisuuksia unohtamatta.

Muista, että asiakashankinnan pohjalle on aina tehtävä markkinointia, eli somessa tarkoittaa sisällöntuotantoa. Sisällöntuotanto tarkoittaa juttuja, tarinoita ja ideoita joilla sinä voisit auttaa potentiaalisia asiakkaitasi. Millä saat heidät viihtymään sivuillasi ja somekanavissasi?

Mieti miksi asiakas ostaisi sinulta?

Jos laitetaan viisi muuta vastaavaa yritystä vierekkäin? Oletko jäänyt mieleen? Mistä sinut/teidät muistetaan? Mitä ylivertaista voit tarjota verrattuna muihin? Miltä teidän brändi eli yritysilme ”maistuu”, ”haisee”, ”tuoksuu?”. Pienikin yritys tarvitsee brändin mieleen jäädäkseen ja erottuakseen. Ja brändäys, niin kuin markkinointi yleensäkin, tarvitsee runsaasti toistoja: pieniä tekoja koko ajan joka paikassa!

 

Kysy asiakkailtasi jos et tiedä!

Somessa etenkin on helppoa kysyä, mitä seuraajasi kaipaavat. Tee vaikka Google Formsilla lyhyt kysely ja laita rohkaisuna pieni arvonta pystyyn ja saat varmasti rahan arvoisia vinkkejä, miten voisit heitä auttaa sisällöilläsi.

 

Miten saisit seuraajia lisää ja koukuttumaan niin, että he haluavat ostaa sinulta?

Tee erilaista, teidän näköistä sisältöä, kertomalla tarinoita, historiaa, vinkkejä ja asiakastasi auttavia asioita. Tämä johtaa ennen pitkää myyntiin – kunhan muistat pitkäjänteisyyden ja tarvittavan määrän toistoja. Älä siis pelkää olla esillä riittävän usein!

Myyminen on vain asiakkaan auttamista. Mitä neuvoja, oppaita ja oppeja voisit jakaa kanavissasi?

 

Tee suunnitelma:

missä julkaiset milloinkin ja ala toistaa viestiäsi arvojesi pohjalta. Arvot ovat niitä sydämen asioita yrityksessäsi ja sinulla. Tee siis kaikki markkinointi arvojesi mukaan, silloin se on helppoa!

Luo rutiinit päätöstesi pohjalta, muuten kaikki markkinointi jää helpoti tekemättä. Laita asiat kalenteriisi ja toteuta asiat!

Päätä viikkotasolla päivät ja ajat, jolloin viestiäsi viet eteenpäin. Facebookissa, Instassa, Tiktokissa LinkedIn:ssä, YouTubessa… josta potentiaaliset asiakkaat siirtyvät www sivuillesi, josta he voivat tilata uutiskirjeesi, jonka avulla kerrot edelleen uusista ja vanhoista jutuista yrityksessä.

 

Toista, toista, toista – Uskallanäkyä!

Isoin ongelma markkinoinnissa ja asiakashankinnassa on rutiinien ja toistojen puute, jota me Suomessa pelätään valitettavasti liikaa. Ole siis rohkeasti esillä, kerro intohimostanne ja upeasta palvelustanne tai tuotteistanne!

Tämä on DigiExpertin kirjoittama julkaisu

Vain valtuutetut DigiExpertit voivat julkaista tekstejään alustallamme.

Jos sinulla on kysyttävää, tarvitset henkilökohtaista apua tämän viestin aiheesta tai aiheeseen liittyvistä aiheista, ota rohkeasti yhteyttä DigiExpertiin.

Ansgar Frankenberg

Sanna Jylänki

Redesan Oy

🇫🇮

Apua pienyrittäjän arkeen

Redesan tarjoaa apua pienyrittäjille henkilökohtaisesti, sekä maksuttomien materiaalien kautta. Apua saat mm. markkinointiin, someen ja yrittämiseen.

DigiExpertti-profiili >>